Domácí prací prášek na bílé prádlo

15.11.2015 22:54

Po dlouhé době jsem se konečně rozhoupala vyzkoušet vlastní eko prášek na praní. Co se týká receptur a výsledků, které jsou víc než psané v superlativech, je jich plný internet. Jen si stačí zadat do vyhledavače "domácí prací prášek" a můžete hodnotit.

Zvolila jsem si recept, který se nejvíce objevoval:

  • 1 kg Uhličitan sodný - soda na praní prádla (sůl na změkčení vody)
  • 500g perkarbonátu sodného (sůl na skvrny)
  • 50g TAED (Tetraacetylethylendiamin) - to je prostředek, který umožní perkarbonátu aktivovat se i při nižších stupních, cca 40°C. Jsou to ty modré částečky v pracím prášku - sehnala jsem ho na internetu
  • mýdlo s jelenem

Ingredience se dají sehnat v drogériích, ale ne v těch značkových, v DM to rozhodně nenajdete.

Cena za výše uvedené položky i s dopravou - 77,63,-  na cca 1,5 kg pracího prostředku.

Srovnávat nebudu, jelikož každý kupujeme jinou značku a třeba někdy ve slevě.

Do pračky dávám 3 polévkové lžíce. Takže polovinu běžné dávky, kterou jsem dávala před tím.


A teď to nejdůležitější - výsledný efekt:

Za mě a mou rodinu palec několikrát nahoru. Prášek pere bezvadně. Dokonce to vypralo několikaleté skvrny, které prostě nešly... Škoda, že jsem to nevyfotila předem, pro vás jako důkaz. Ale přece jsem nějaké ty hadérky předem vyfotila a poté vyprala v běžném a v eko prášku. Napravo jsou věci prané v domácím prášku na praní a vlevo jsou věci prané v běžném pracím prostředku kupovaném (Lanza). Dokonce jsem pro tento pokus i rozstřihla filtrovací plínku, aby to bylo velmi dobře vidět. Jinak ten flek na plínce je z Janových kapek - třezalka a každou ponožku jsem vyprala v jiné várce.

Co vy na to? Já rozhodně vidím rozdíl nejmarkantněji u plínky. Ponožky, jsou myslím vyprané stejně kvalitně.

Diskusní téma: Domácí prací prášek na bílé prádlo

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek