III. Pleťové krémy s příměsí vosku

07.02.2016 08:52

Dnešní téma v rubrice "zaměřeno na" se budu věnovat receptům na pleťový nebo tělový krém s příměsí vosku vody a oleje. Těchto receptů je na internetu docela dost. Tato složení se většinou doporučují na podzimní a zimní období, kdy pleť potřebuje chránit před mrazem a jinou nepřízní počasí.

Kdykoliv jsem udělala krém z výše uvedených surovin (jako hlavní ingredience), byla jsem trochu zklamaná. Tak jsem hledala další a další recepty jak udělat ten nejvhodnější krém s příměsí vosku oleje a hydrolátu + jiné chladící fáze (eo, vitamíny, apod.).

Osobne jsem vyzkoušela tyto recepty:

  • Misha Beauty - Výživný krém do zimy
  • Tvořivý svět - Přírodní tělový krém medový s mandarinkou a červeným pomerančem
  • Recepty na výživné krémy z knihy "1001 přírodních produktů" a knihy "Přírodní kosmetika, jak na to"
  • Pak také vlastní recepty, kde jsem měla hlavní ingredience olej vosk a hydrolát i s příměsí emulgátorů

V receptech se hlavně objevovaly vosky:

  • včelí
  • jojobový
  • meruňkový
  • karnaubský

  

Poměry byly následující:

s emulgátorem:

  • 30-35% olejové fáze (z toho 10-20% vosku)
  • 4-8% emulgátoru
  • 60-70% hydrolátu

bez emulgátoru:

  • 30-40% olejové fáze
  • 8-15% vosku
  • 60-70% hydrolátu


Výsledek:

Produkt po našlehání byl velmi příjemný, hladký, dobře se nanášel a vstřebával, vždy s malinko mastnějším filmem, ale pro zimní počasí i pod macke-up včetně pudru dobrý.

Druhý a následující dny se konzistence vždy změnila na takové porézní pěnovité něco, velmi špatně se to dolovalo z nádobky - všude to padalo a při nanesení na pleť jste mohli pozorovat, jak se vodní složka odděluje - nejdříve jakoby kloužete prsty po tváři (po vodě) a poté konečně mažete a roztíráte krém jako takový.

Zjištění:

Krém i po ne dobrém komfortu při nanášení má výborné výsledky co by do působení na pleť. Pleť je výborně chráněná, hydratovaná, mněhňounká, pružná a bez mastného efektu.

Komu nevadí první fáze nanášení, vřele mohu doporučit jako vhodný krém na podzimní a zimní sezónu. V létě nebo na aktivní taneční zábavy bych určitě neaplikovala! V přetopené místnosti jsem se začala pod krémem potit. V průměrných teplotách do 23°C je to v pohodě.

A JAKO NEJLEPŠÍ RECEPT Z VÝŠE UVEDENÝH U MNE VÍTĚZÍ RECEPTY

"Výživný krém do zimy"

Můj vlastní výrobek - "Meruňkový zimní krém pro zralou pleť" , recept zde