Meruňkový zimní krém pro zralou pleť

07.02.2016 10:43


Jelikož mi v listopadu bylo 40 let, tak si myslím, že i má pleť by si zasluhovala tomu adekvátní péči. Mám smíšenou citlivější pleť, proto volba byla jasná - meruňka. Je zima, alespoň podle kalendáře, tak musím tomu přizpůsobit i složení krému. Na zimu je nejvhodnější použít máslo nebo vosk do olejové fáze. V jednoduchosti je krása, říkala jsem si, a tak nebudu zbytečně kombinovat.

Složení:

  • 3g emulgačního vosku č.3
  • 1g cetyl alkoholu pro měhňoučký pocit
  • 10ml meruňkového oleje (nejlépe za studena lisovaného)
  • 2,5g meruňkového vosku
  • 2,5g meruňkového másla (nemusí být)
  • 34ml hydrolátu (já jsem udělala výluh z dubové kůry pro stahující efekt na póry, lze použít i růžovou vodu, která je exkluzivní na zralou pleť, nebo výluh z přesličky - obsahuje volné radikály)
  • 1kp vitamínu E (jako konzervant)
  • 10kp EO dle vlastního výběru - na zralou pleť je dobré santalové dřevo, kadidlo, dřevo z růže nebo ylang ylang (já mám pleť dost citlivou, tak EO nepřidávám - krém nijak nezapáchá)

Postup:

I. do vydezinfikované misky navážit vosky, oleje a máslo

II. do druhé vydezinfikované misky dát hydrolát (vodní fázi)

III. obě misky dát do vodní fáze, teplota nesmí přesáhnout 60°C

IV. po rozpuštění vosku misku s vodní fází vlijeme do olejové fáze a nejprve mícháme kapučínovačem a poté metličkou do krémového skupenství

V. po zchladnutí přimícháme vitamín E a kdo chce, tak EO


Vychytávky:

po odstátí krému, po několika dnech, se krémové skupenství změní na pěnovité, hůře se nanáší, ale efekt je dokonalý - rozzářená pleť, stažené póry a měhňoučký efekt.


 

Diskusní téma: Meruňkový zimní krém pro zralou pleť

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek