Tak a poprvé blogguji, začínám s Aloe

05.10.2015 07:26

......a je to tady, dávám svůj první bloggerský příspěvek do komunikace. Plno lidí mě informovalo, ať nečekám žádnou hitparádu, ale já věřím, že si budu moct s někým mé DIY bylinkové recepty sdílet a konzultovat.....

V rámci mé výroby pleťových krémů a šampónu i holících krému dávám do přípravků pro zklidňující účinek a hydrataci Aloe Vera. Mám jej v sypkém stavu, a chtěla jsem si také koupit 100% Aloe Vera gel, hlavně do šampónů a holících krémů. Po přečtení složení zaručeně 100 pure Aloe gelů jsem se nestačila divit! Kromě Aloe, je tam docela dost chemických konzervačních preparátů, které nejsou vhodné do organické nebo BIO kosmetiky. No tak jsem si zakoupila rostlinu!

Nevěřili byste, jaký je to sport, vyndat z listů kýžený produkt. Hledala jsem na internetu jak divá (i na zahraničních serverech), jakým způsobem na to mám jít, ale myslím, že i ti autoři sami úplně nevěděli jak se k tomu postavit.... Informace vágní a jen povrchní popis.

má Aloe "Lojzička" je sice o polovinu chudší na listech, ale myslím, že jsem dost pokročila. Dříve celé kusy dužiny, která úplně do kosmetiky nepatří, jelikož se rychleji kazí, již zmizely a já mám produkt téměř dokonale 100% čistý

Postup:

I. Nejdříve si odříznete list, úplně u srdíčka rostliny. List by měl být od prostředku rostliny, ty krajní totiž mají i zelenou tekutinu, která je dráždivá (svědivost kůže). Největší účinky mají mladé listy.

II. list rozřízněte podélně a dejte trochu zavadnout na ubrousek, který předem rozprašovačem vydezinfikujete alkoholem.

III. Zhruba po 10 min vezmete jednu polovinu listu do dlaně, tak aby měl list "podložku" a neprohýbal se, a druhou rukou opatrně lžičkou od nejužšího kraje po široký škrábete vazkou tekutinu. Je velmi důležitý sklon lžičky, jinak budete mít v produktu i dužinu. Tohle bohužel nemám nafocené, jelikož jsem byla sama doma a třetí ruku nemám. Lžička by měla být více nakloněna tou prohlubní k listu. Tekutinu sbírám do malé mističky.

Vychytávky:

  • Já aplikuji štětečkem přímo na obličej. Nechám 10 min působit a mažu krémem, jak jsem zvyklá.
  • Pozor! Aloe bere vodu hluboko do kůže, tak budete mít ze začátku pocit stahování. Ale když si na obličej sáhnete, zjistíte, že pleť je heboučká.
  • Dobré aplikovat hned na popáleniny nebo opařeniny. Stačí úříznout list a mačkat tekutinu na bolavou oblast.
  • V lednici vydrží i 4 dny - já ho mám stejně do 3 dnů upotřebený
  • V kosmetice je nutné vždy přidat přírodní konzervant! Jestliže chceme tuto tekutinu použít.

Diskusní téma: Jaké máte zkušenosti vy s Aloe?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek